לא מחובר
לחצו להתחברות
1 מקומות שראיתי
1 מקומות שאהבתי
0 ההזמנות שלי

רמת הגולן אוף-סיזן

חופשה ברמת הגולן- מחוץ לעונה. למה ומתי כדאי לצאת לחופשה? כל היתרונות בכתבה הבאה

צוות אתר בורדו - 29-09-2022
1. בימים בהם לא מתקיימים לימודים בבתי הספר 2. בימי חול רגילים בהם כולם בלימודים ובעבודה


כבישים ריקים, שמורות פנויות, מסעדות שקטות ושלווה צפונית אמיתית.

חופשה יכולה להתקיים באחד משני מועדים:
הראשון לספטמבר, אחרי החגים או אמצע החורף - זמן מצויין לצאת לחופש

 

דמיינו נופש ללא עומסי תנועה, ללא תורים בכניסה לאתרי התיירות או האטרקציות, הצוותים בכל מקום רגועים והכל נקי ושקט. כך נראה הראשון לספטמבר וכך נראים רוב ימי החול באתרי התיירות השונים, ובעיקר בצפון: הגליל התרוקן ממבקרים וזה הזמן לחוש אותו באורך רוח, בשלווה ומקרוב. אם לוח הזמנים שלכם מאפשר חופשה אוף-סיזן, הגולן בפרט יעניק לכם חוויה שקטה ואינטימית לאורכו ולרוחבו.

 

מסלול מומלץ על כביש יחיד - הגולן מדרום לצפון: חווית נהיגה, טבע ונוף לאורך כביש 98

 

באופן מעניין, אורכו של כביש 98 הוא… 99 ק"מ, אך זה לא הדבר היחיד המעניין בו - זהו כביש מרתק אשר זכור גם כ"ציר המפלים הישן", נצמד לקו המזרחי ביותר ברמה ולוקח אותנו מהקצה הדרומי של רמה"ג ליד חמת גדר עד לקצה הצפוני של ישראל - הרכבל התחתון בחרמון. בימי חול המדובר בכביש בו התנועה דלילה עד לא קיימת והנופים לאורכו מרהיבים, וכך גם האופציות להכיר מקומות חדשים - מסעדות או יקבי בוטיק, יצרני בירה וגבינות, סוגים שונים של יישובים, תרבויות וצורות אירוח - היכרות שקטה ואינטימית עם רמת הגולן ללא בזבוז זמן.


 

אנחנו ב"אֶרֶץ כִּנְרוֹת" ומתחילים לטפס צפונה.

 

אֶרֶץ כִּנְרוֹת הוא שם האזור המקיף אותנו ומשתרע מבקעת הירדן סביב וצפונה עד רמת כורזים. הכביש שלנו חולף על פני כניסות למגוון יישובים, שמורות טבע, אתרים ארכיאולוגיים והיסטוריים ונקודות תצפית. נוסף על כך ולאלו מכם המצויידים ברכבי 4X4, ישנן מגוון דרכי עפר המתפצלות מהדרך הראשית ומגיעות לנקודות ייחודיות. נדגיש כי כמו בכל טיול באיזור רמה"ג, חשוב מאוד להיצמד לדרכים בטוחות ולשים לב היטב לשלטי אזהרה ממוקשים ואלו מוסדרים כך שהחוויה בטוחה.    

 

מגוון ענק של שמורות טבע - להלן בתמצית:

 

בתחילת הכביש אנחנו מביטים על הכינרת והסביבה מגובה של כ-500 מטר, מהטיילת המקסימה של מצוק און ומרפסות התצפית שבה. בסמוך, מציע נחל מיצר הקרוב שיטוט בנקיק מרתק בתוך הנוף (מומלץ במיוחד בחורף). בין המושבים אליעד ואבני איתן נמצא את שמורת נחל אל על, שהוא הנחל האיתן הדרומי ביותר ברמה"ג.



בעונה המתאימה נמצא את אירוס הביצות בשמורת אחו נוב הסמוכה: בקיץ האחו יבש לחלוטין אך סביב דצמבר נפגוש פריחת נרקיסים וסביב פברואר את אירוס הביצות. הלאה על הציר ממתינות שמורת אירוס חושניה ושמורת רכס בשנית ואז אנו מגיעים להרים הגבוהים של מרכז וצפון הרמה - הרי הגעש הרדומים.


מצפון לנו כבר מתנשא החרמון במלוא תפארתו ובקרבתו שמורת הר חרמונית (אף היא הר געש רדום, בסמוך ליישוב אל-רום ובגובה של קילומטר ומאתיים מטר מעל פני הים), יער אודם, נחל סער ועוד.


 


 

שפע נקודות תצפית ואתרים היסטוריים, ארכיאולוגיים וגיאולוגיים לאורך הציר

 

קו התילים הגעשיים הוא שורת הרי געש כבויים בישראל ובסוריה אשר נותרו מהעבר הרחוק בו ההתפרצויות הגעשיות שיצרו את הרמה. שמורת הר אביטל היא אחת הבולטות, כאשר האיזור כולו מציע מקומות מרתקים עבור המעניינים בעבר הגיאולוגי של הרמה.

הכביש כולו הוא תצפית נוף מתמשכת ולאורכו פזורות אנדרטאות ואתרים שונים. לרכבים מתאימים אנו ממליצים לעצור בתצפית מפגש הגבולות, בעין תאופיק ומוצב זוהר הסמוך המביטים מערבה לכוון טבריה ואל ירדן. העבר של רמת הגולן משתקף גם באתרי הזיכרון שבה, המלווים את הנסיעה - אנדרטת גדוד 53 בצומת אורחה וחאן אורחה העתיק המצוי בסמוך, תל פארס והר חזק, האנדרטה לגדוד 71, תל סאקי והאנדרטה הצנועה בסמוך, הר בנטל ואנדרטת עוז 77, עמק הבכא ואנדרטת פלס"ר 7, הר כרמים הסמוך לבוקעתא ועד למצודת נמרוד ויער אודם שבצפון הרמה.


(תצפית על משולש הגבולות)

(תל סאקי - נוף לסוריה)


יקבים, מבשלות, משקים…הזדמנות לחוות משפע הקולינריה המקומית ומאירוח דרוזי קסום

בנסיעה שקטה שכזו רוב העצירות לא מתוכננות והעוגן היחידי הוא הצימר שלנו - זה ממנו התחלנו בדרום הרמה וזה בו נשתכן בצפונה. אנחנו זורמים עם השלטים ועם מה שצץ בנייד ונמצא על יד, והמגוון הוא עצום וכולל מספר אופציות לכל קטגוריה: מסעדות בשרים ומעשנות למינהן המתמחות בבשר מהגולן, מבשלות בירה מקומיות המציעות גם אוכל נלווה מצויין (כולל לפחות אחת כשרה), יקבים, מחלבות ומשקים עצמאיים, שיווק מאיכרים וקטיף עצמי - ועוד לא הגענו למקומות הייחודיים - ולמשל כפרי הדרוזים.

 

להכיר, לטעום, להתאהב: כפרי הדרוזים בצפון הרמה

 

האירוח הדרוזי המפואר אותו אנו פוגשים בשלושת כפרי הדרוזים, המצויים בקצה כביש 98 - בוקעתא, מג'דל שמס ועין קיניה, מציע גם מתחמי אירוח בסטנדרט גבוה במיוחד, גם היכרות אישית עם מארחים מקסימים וקהילה חמה וגם חשיפה אל המטעמים הדרוזיים המסורתיים - החל בארוחות הטריות וכלה בשפע הממתקים המיוצרים במקום. לאלו מכם שיתארחו בכפר דרוזי נספר גם שיש מקומות מקסימים לשתות בירה באזור כולל פאב אירי מדליק ואווירת חו"ל אמיתית, חמימה ולבבית מהאוכלוסייה המקומית.

 

(לאוהבי הפיתה דרוזית כאן תמצאו פיתה נדירה בכניסה לרחוב הראשי במג'דל שמס)

החרמון כבר כאן, סיימנו את כביש 98, זמן לתפוס שלווה בצימר.

 

את כביש 98 אפשר לעשות בזריזות על אופנוע [כשעה וחצי] ואפשר להעביר בכיף יום שלם לאורכו, עם עצירה בכל נקודה. כך או אחרת זהו זמן איכות מושלם המושקע כולו בחופשה שלנו - ללא פקקים, ללא רמזורים, ללא תנועה, ללא תור וללא עיכובים: הגליל כולו לרשותנו ורמת הגולן בפרט, ראש פינה קרובה ושקטה מתמיד ונותר לנו רק לבחור היכן להתארח - מלינה באוהל או קמפינג בדרום הרמה ולצד הכנרת ועד לחופשה מושלגת בבקתת עץ עם קמין באזור סובב חרמון, עם הזדמנות להכיר מקרוב את האוכלוסיה הדרוזית המקסימה בצפון הרמה או בגליל העליון ואת מטעמיה.


יצירת קשר עם אתר בורדו
Language
נגישות
מועדפים שלי
צפיתי