לא מחובר
לחצו להתחברות
1 מקומות שראיתי
1 מקומות שאהבתי
0 ההזמנות שלי

מלונות בוטיק וצימרים יוקרתיים בצפון: מגזין קנדי נחשב בוחר בגליל כיעד מושלם לשנת 2023

הכתבה פורסמה במגזין הקנדי בתאריך 29.11.2022

צוות אתר בורדו - 12-12-2022

מלונות בוטיק וצימרים יוקרתיים בצפון: מגזין קנדי נחשב בוחר בגליל כיעד מושלם לשנת 2023

 

כמי שמכירים כל אופציה לנופש יוקרתי בצפון (ובישראל בכלל), נהנינו מאוד לקרוא את הכתבה המקסימה במגזין הקנדי CONDÉ NAST TRAVELER, שם תחת הכותרת "23 המקומות הטובים ביותר לביקור ב-2023" בחרה העיתונאית Debra Kamin בגליל כאחד היעדים המומלצים לחופשה.

 


לקוראים הישראלים יש הזדמנות להביט במוכר לנו באור חדש, להתרשם לעומק מיעד המושך תיירים מכל העולם ואולי לתכנן לעצמנו "חופשה טוסקנית" יוקרתית כאן בצפון הירוק, או כפי שמספרת הכתבה: "במשך עשורים, חובבי יין ומזון מתל אביב עושים את הדרך המתפתלת צפונה לנופים העשירים של הגבעות הירוקות והעמקים שבגליל". תל אביבים, האם כך הדבר?

 

קראנו ובדקנו: ציטוט מול המציאות

 

"עבור המקומיים, אזור פורה זה הגדוש במטעים, מחלבות ויקבים…נחשב מזמן לטוסקנה של ישראל"

 

  1. מטעים? ובכן, אמיתי. קפיצה קטנה לשווקי האיכרים של יסוד המעלה או כפרי הדרוזים בצפון רמת הגולן תכיר לכם פירות מדהימים, שהגנטיקה של חלקם פותחה כאן בגליל ורובם מיוצאים ישירות לחו"ל. המקומיים מכירים ונהנים מתוצרת מטורפת, כולל שווקי אוכל. למי שמגיע לחופשה באזור (יסוד המעלה היא בערך עשר דקות נסיעה מראש פינה, כפרי הדרוזים הם באזור סובב חרמון) מומלץ לבקר.




  2. מחלבות? בהחלט. מחלבת המאירי בצפת הוקמה ב-1840 (כבוד!) ומאז הגליל המשיך להתפתח. את המחלבה הוותיקה של עין כמונים אתם אולי מכירים (שתי דקות מכרמיאל), את חלב עם הרוח ומחלבת הנוקד סביר שגם הכרתם, את טבע - עז, אלטו ורום כדאי להכיר ואם כבר אז גם את אלברוס - הזדמנות לגבינות צ'רקסיות בכפר קמא, ויש עוד, הגליל והגולן עתירי מחלבות בוטיק ותוצרת מקומית ויש במה להתגאות.




  3. יקבים? על היקבים של יראון, עמיעד, תבור ודלתון בטוח שמעתם: חובבות וחובבי היין מכירים גם את יקב אדיר, הר אודם, מילס, לוטם - כל אלו ורבים נוספים נמצאים בגליל וכמובן ברמת הגולן. לא רוצים לשתות ולנהוג? ברשימת מומלצי בורדו יש צימרים יוקרתיים עם מרתף יין או חדר יין, אוספים מרשימים וכמובן טעימות והדרכה.




  4. טוסקנה של ישראל? כן, בפרט בעונה בה הנוף ירוק ועשיר - מאמצע החורף ועד תחילת הקיץ הגליל מכוסה ירוק, ההרים והגבעות מרשימים, הנחלים שוצפים וההזדמנות לצימר מבודד בטבע מושלמת: חורף הוא גם זמן מושלם לנצל את היתרונות של צימרים ללא בריכה (אבל עם ג'קוזי שווה במיוחד) וספציפית לחופשה בצפון, הזדמנות לנופש יוקרתי באזורים בגליל ורמה"ג בהם יורד שלג.





  5. לא נאמר בכתבה וחשוב שייאמר כאן: מבשלות בירה בוטיק בגליל ורמה"ג הן אחת האטרקציות השוות במיוחד. אם אתם באים לנפוש בצימר יוקרתי באזור, כדאי להתארגן בצהריים לערב ללא נהיגה, או ללון ביישוב עם פאב שמגיש בירה מתוצרת מקומית - רשימת מבשלות בירה תמצאו בכתבה שלנו על "אלכוהול בצימר, פאבים במרחק הליכה".

            


"התיירים מחו"ל מגלים את השפע של האזור, מגוון מלונות בוטיק נפתחו"

 

אנחנו מצטרפים: מספרי התיירים המבקרים בצפון גדלים ולרשימת מומלצי בורדו בקטגוריית מלונות בוטיק הצטרפו מקומות מרהיבים בגליל, הבנויים מראש להעניק סטנדרט גבוה של יוקרה גם למבקרים מחו"ל. בנוסף, הישראלים גילו מזמן את אחת ההזדמנויות הנהדרות לייצר לעצמם מלון בוטיק: ישנם מתחמי אירוח יוקרתיים אותם ניתן לשכור כקבוצה ולהנות בפועל ממלון פרטי בתנאים מושלמים. שימו לב למקומות הללו - וילות יוקרתיות או מתחמים גדולים שאינם מלון בוטיק בהגדרה, אך מכילים מספר סוויטות. מתחמים כאלו מאפשרים למשל נופש יוקרתי לשלושה זוגות השוכרים מתחם עם שלוש בקתות ונהנים מתשתית מושלמת. 

 

"טבריה… מיועדת לעבור מתיחת פנים עם טיילת חדשה"

 

נסיים במשאלה: לאחר שהחורף הקודם פגע בטיילת של טבריה ויצר נזקים תשתיתיים רציניים, חורף 2023 בפתח ועדיין נחוצה עבודת שיקום. התקווה היא שטבריה, עיר מקסימה וחשובה מבחינה היסטורית ותרבותית, תגדיל את הנוכחות ברשימה המכובדת של צימרים יוקרתיים ליד הכנרת, אחד האזורים היותר אטרקטיביים בפרט למי שמחפש חורף קל - החורפים באזור נהנים ממיקרו-אקלים משלהם, יותר שעות שמש מאשר בהרים והם הרבה פחות קרים משאר הצפון.


 


לסיכום,

 

לא לחינם נבחר הגליל כיעד מועדף לנופש, ולא לשווא השקיעו המארחות והמארחים בצפון בהקמת סוויטות אירוח יוקרתיות ו-B&B בסטנדרט שפונה גם לתיירים קפדנים מחו"ל. יש בגליל הכל ועוד הרבה מעבר בדמות מוזיאונים, פסטיבלים ואירועי תרבות, אתרים היסטוריים וארכיאולוגיים, מגוון אתני (וקולינרי) מרתק - ועל זה תוסיפו קיץ נעים, תנועה דלילה ואווירה מאוד בטוחה.

 

 

 

יצירת קשר עם אתר בורדו
Language
נגישות
מועדפים שלי
צפיתי