לא מחובר
לחצו להתחברות
1 מקומות שראיתי
1 מקומות שאהבתי
0 ההזמנות שלי

ראש פינה שלנו

יש שתי ראש פינה בעולם. ושלנו שווה יותר.

צוות אתר בורדו - 19-03-2023
טיפים לנופש יוקרתי בראש פינה

יש שתי "ראש פינה" בעולם ושלנו שווה בהרבה! טיפים לנופש יוקרתי בראש פינה.

 

נתחיל בראש פינה הרחוקה יותר: Rosh Pinah שבנמיביה, אפריקה, היא עיירה קטנה הממוקמת ליד מכרות יהלומים. מהיכן זכתה העיירה לשמה? השם הוצע על ידי מנהל חברת הכרייה: כיצד הוא הגיע לשם? ובכן האיש היה יהודי חביב בשם אלי קהאן: את הקשר שלו לראש פינה לא הצלחנו לברר, אז נניח שכמו כל מי שביקר בראש פינה, גם מר קהאן נכבש בקסמה של המושבה הנפלאה וביקש להנציח אותו. באפריקה.

          


  1. איך מגיעים מהמרכז לראש פינה? האם הנסיעה בטוחה?

    לא כולם מכירים את הדרך לגליל העליון ולכן אנו שמחים לספר שהנסיעה מת"א לר"פ (למשל) בטוחה ביותר ולא מתקרבת לאף אזור עויין או בעייתי מסוג כלשהו: נוסעים בכביש 6 או בכביש הרגיל עד יקנעם, שם יורדים ימינה מתחת לשלט לכיוון "טבריה" וממשיכים ישר עד צומת גולני: בצומת גולני נפנה לכיוון צפוןקריית שמונה (ולא ימינה לטבריה!) ומכאן נשארו לנו 20 דקות נסיעה נוחות ישר עד ר"פ, הכביש יקח אותנו דרך צומת קדרים וצומת עמיעד. הכבישים חדישים, בטוחים ומצוינים - דו מסלוליים ורחבים, עם הפרדה מלאה ושילוט מצויין ואין אף מקום בו מסוכן לבקר בדרך.




  2. כמה זמן זה מצומת גלילות? תנועה, פקקים, חנייה והמלצה:

    מחוץ לעונות התיירות, התנועה לצפון קלה יחסית - אין כמעט פקקים בדרך או בגליל ויש חנייה חינם בשפע בכל מקום ואתר. בעונות המבוקשות - חגים וחופשות - אתם עלולים למצוא את עצמכם בפקק בדרך צפונה ובפקקים בחזרה, וכן לפגוש גליל גדוש יותר בתנועה (אך עדיין נגיש ועם שפע חנייה).

    המלצות: ראשית, מי שיכול, נופש אוף-סיזן: ראש פינה, רמת הגולן והגליל נהדרים בכל עונה, והשקט שיש כאן מחוץ לעונות התיירות מדהים וממכר. נופשים בעונה? נסו לצאת לדרך בשעות לא שגרתיות: גונבים יום לימודים, יוצאים לקראת בוקר להרפתקה עם הילדים בקומזיץ עם זריחה בכנרת או ארוחת בוקר בנחל ראש פינה (או בבית קפה), לחומוס בוקר*, טיול בעיר העתיקה של צפת ולכל מה שיביא אתכם לכאן בנוחות. תהיו קלילים - זה שווה את זה! לנופשים בעונה מומלץ מאוד לתכנן מראש משהו מקורי ולהקדים להגיע צפונה בבוקר, או להוסיף לילה לפני, או כל מה שיעניק לכם יותר זמן איכות ופחות זמן פקוק. זכרו: הנסיעה מצומת גלילות עד ראש פינה בכבישים פנויים - סביב שעה וחצי: אותה הדרך בערב חג (או בוקר מושלג) תיקח יותר מכפול הזמן.






  3. מה עושים בראש פינה?

    תלוי אם באתם לחופשה זוגית רומנטית, קבוצת זוגות או נופש עם ילדים. בגדול, שני הראשונים עושים מה שבא להם (תיכף נציע) וחופשה עם ילדים בצפון לרוב דורשת יותר הפעלות ואקשן. ראש פינה מעניקה לכם הזדמנות לאירוח יוקרתי בכל הרכב שתהיו - ולהלן האופציות:

    צימר רומנטי לזוגות - הקלאסיקה של המושבה והסיבה ששמה יצא למרחוק ומושך זוגות רומנטיים מהארץ והעולם: יש כאן צימרים לזוגות בלבד בסטנדרט מדהים של אירוח, שירות, אבזור - עם סאונה וג'קוזי, מרפסת דק פרטית מול נוף לחרמון, האט טאב חיצוני ובריכות מחוממות, בקתות עץ מהאגדות ובתי אבן עתיקים - ראש פינה נולדה לזה ושומרת על מוניטין מושלם ורמה של חו"ל יוקרתי בישראל. הראש טוב והכל רגוע, בערב קופצים ברגל לפאב או מסעדה, בית קפה או סתם טיול באזור העתיק של ר"פ - ואתם מסודרים אפילו בלי לנהוג. סוויטה יחידה במתחם או כמה זוגות בסוויטות נפרדות - לשיקולכם.

 

צימר למשפחה בראש פינה - רומנטי, רק שחולקים את הקסם של המושבה עם הילדים.

 

נשארים בצימר?  יש ילדים, יש צימרים ויש גילאים בהם הבריכה המחוממת והג'קוזי ספא הענק, יחד עם שולחן הביליארד והפינג פונג יספיקו כדי לעורר תיאבון, הברביקיו המקצועי בחוץ נותן עבודה מושלמת ואת השאר משלימים המסך הענק בסלון והמסכים הקטנים ביד: זה אומר שאתם יכולים לא לצאת מהצימר ולבלות עם בירה (למשל) לאורך היום. לא צריך לנהוג - הולכים ברגל מהסוויטה היוקרתית שלכם לטיול שקט בעיר העתיקה של ר"פ ובנחל הסמוך, עוצרים בסופרמרקט, ממשיכים למעדנייה, לחומוסיה או מסעדה - או שלא יוצאים בכלל. ברשימת המומלצים שלנו מככבים צימרים יוקרתיים שישאירו אתכם בפנים וינתקו אתכם לחלוטין, כולל ארוחות שף, מטבח מלא ועוד.

 

מחפשים אקשן? יש כמובן סוגי חופשות משפחתיות (וגם זוגיות) בהם אנו משכימים קום ויוצאים לתור את הסביבה - וראש פינה ממוקמת בלב העניינים: החל מטיול רגלי במושבה (מאוד קטנה, מאוד נגישה, צאו מהצימר ותגיעו), המשך בקפיצה קטנה לעיר העתיקה של צפת או לתצפית על הירדן ההררי (כמה דקות נסיעה), אל שמורות הטבע של הגליל המזרחי ורמת הגולן (אגמון החולה או יער ביריה ועמוקה - כמה דקות נסיעה) וכמובן כל אטרקציה שתרצו לחוות או לראות: ראפטינג, טרקטורונים וסוסים, עתיקות, ארכיאולוגיה והיסטוריה, תרבות ומוזיאונים, שווקי איכרים (אמיתיים לחלוטין), יקבים, מבשלות, חוות, משקים, כפרים מרתקים ואינסוף חוויות קולינריות - הכל נגיש מראש פינה! אפילו קפיצה לכנרת (20 דקות נסיעה מרהיבה), לרמת הגולן ולחרמון.

 


  1. עונות מומלצות לביקור בראש פינה: מזג האוויר של ראש פינה נחשב לנוח, בדומה לאזור כולו. החורף כאן גלילי, כלומר מקסים ומרתק, אך נדיר לראות שלג (ולרוב נשאר באוויר). הקייצים כאן נעימים (ודאי יחסית למרכז הארץ) וברוב הימים הלחות הנמוכה והחום הרגוע יוצרים קיץ מפנק. לחובבי החורף - לילה סוער מול נוף פנורמי בצימר עם קמין ירתק בוגרים וצעירים כאחד, וילדים שישנים בקומת גלריה מעץ בבקתה כפרית קסומה ומביטים באח המתפצפץ יזכו לזכרונות וחוויות של לילה מהאגדות. עבור זוגות, כל לילה בראש פינה הוא ליל כלולות. 







  2. היכן נמצאת שכונת "נוף כנרת" ומה בדיוק קורה שם? טיפים מיוחדים לזוגות, זוגות חברים או משפחות: מלונות בוטיק, וילות מדהימות וסוויטות רומנטיות חלומיות.

במרחק שלושה קילומטרים מראש פינה ושלוש דקות נסיעה במעלה ההר, מול הכניסה למלון "מצפה הימים", ממתינה שכונה קטנה בשם "נוף כנרת" - וכשמה כן היא, נהנית מנוף פנורמי מרהיב לכנרת ורמת הגולן. כתובת הדואר כאן היא ראש פינה אך השייכות המוניציפאלית היא לצפת: כך או אחרת האופי המיוחד של נוף כנרת מאפשר לה להציע מגוון רחב של מקומות אירוח יוקרתיים - החל ממלון בוטיק מדהים, בנוי אבן וכולל מרתף יין מקצועי, דרך אחוזות ו-וילות מתוכננות ומושקעות לאירוח במקסימום נוחות, לרבות משפחות דתיות ובפרט בפסח, וכלה בסוויטות רומנטיות פרטיות ומבודדות, בעיצוב אלגנטי ואווירה אינטימית במיוחד: הרומנטיקה חוגגת, הסטנדרט הגבוה של מומלצי בורדו נשמר גם כאן - ומשפחות וקבוצות נהנות לא פחות. יש יוקרה אמיתית בנוף כנרת - והיא שווה שלוש דקות נסיעה: הרחיבו את המפה!




*לאלו מכם שהכוכבית ליד המילה חומוס הדליקה אותם, נספר שראש פינה והסביבה מציעות חומוסיות מדהימות, ותיקות ובעלות מוניטין של עשורים: שלוש מהן מצויות במתחם "סנטר ראש פינה" (צמוד לכיכר המרכזית), חומוס מדהים במרחק נסיעה קצרה דרומה בצומת עמיעד, צפונה בצומת יסוד ובצומת כח, ומערבה בכפר המקסים גוש חלב שנמצא כמה דקות נסיעה מצפת. מרחיבים את המפה? נסו את קריית שמונה (עשרים דקות נסיעה צפונה) וצומת מעיין ברוך וכמובן את כפרי הדרוזים בצפון הרמה - הרמה בגליל פשוט גבוהה. 

צימרים בראש פינה

 


יצירת קשר עם אתר בורדו
Language
נגישות
מועדפים שלי
צפיתי