לא מחובר
לחצו להתחברות
1 מקומות שראיתי
1 מקומות שאהבתי
0 ההזמנות שלי

בין הזמנים בגליל

כך תבלו את בין הזמנים בגליל: קיץ קריר, צימרים יוקרתיים, מוקדי משיכה ואתרי מורשת

בורדו - 28-06-2023
ריכזנו עבורכם את כל מה שרציתם לדעת כדי לבלות את בין הזמנים בגליל - וביתר שאת לקראת י' באב הבעל"ט. נותרו שאלות? נחוצות המלצות? פנו אלינו ישירות בטלפון או במייל.
  1. מה נחשב "גליל"?

    נדמיין קו מעכו לכנרת. בהכללה, כל מה שמעליו נקרא גליל. צד ימין לכיוון רמת הגולן נקרא גליל מזרחי, צד שמאל עד חופי הים התיכון הוא הגליל המערבי, ויש גם עליון ותחתון - למעלה ולמטה, בדיוק כמו שזה נשמע. יש גם מרום הגליל, אצבע הגליל, מבואות חרמון ועוד, אבל הבנו.






  2. איך מגיעים לגליל? האם הדרך מסוכנת?

    הדרך נהדרת! גם למגיעים ממרכז הארץ (כביש החוף, כביש 6) וגם מכביש הבקעה (90), מבית שאן וצפונה הדרך לגליל והנהיגה בו וברמת הגולן אינה מסוכנת כלל: לא ניתן להגיע בטעות לגבול, אין ישובים עוינים שמסוכן להיכנס אליהם, אין מקומות שאסור לעבור בהם, אין שעות מסוכנות. כיף כאן!



  3. מהם מוקדי המשיכה המיוחדים לגליל?

    לכל כיוון בו נביט נמצא אתרי מורשת עתיקים - מרמת הגולן דרך יער ביריה ועד לגליל המערבי - בתי כנסת בני 2,000 שנה, שרידי ישובים ואתרים ארכיאולוגיים, אתרי קבורה מהעת העתיקה ומימי הביניים, מוזיאונים ואתרים היסטוריים, מקוואות ייחודיים (מקווה האר"י בצפת, כמובן) ואתרים קסומים לטבילה בטבע: מי מעיין, מי נהרות איתנים, מי הכנרת - הגליל הוא ארץ פלגי המים ולגוגל יש את כל המיקומים.



  4. נופש יוקרתי לציבור הדתי: טעים, כשר וקרוב לכל מה שצריך

    הגליל ורמת הגולן רצופים ביישובים דתיים המציעים חופשה יוקרתית - וכמובן בשפע של צימרים ומתחמי יוקרה בישובים חילוניים, המתאימים ומותאמים לנופש לציבור הדתי. קל מאוד למצוא מתחם נופש יוקרתי בקרבת בית כנסת או מקווה, קל מאוד לשמור על כשרות בצימר ייעודי או במגוון המסעדות הכשרות בצפון. הנגישות והנוחות הללו מהוות הבדל עצום והקלה ניכרת מול נופש בחו"ל.



  5. בין הזמנים בצפון: מים, אקשן, פסטיבלים ואירועי תרבות

הקיץ הוא זמן בו מתקיימים מגוון אירועי תרבות ברחבי הגליל, מפסטיבל הכלייזמרים ועד פסטיבלי יין, בירה ומחולות דרך מגוון אירועים מקומיים שמארגנות המועצות והיישובים השונים. הגליל תוסס בעונה זו וכך גם מוקדי המשיכה, הילדים מוזמנים ליהנות באטרקציות רטובות - ראפטינג, קיאקים, מסלול רטוב בנחלים ובשמורות וכמובן בכנרת, סוסים, טרקטורונים, סנפלינג… זה כבר תלוי בכם, אקשן לא חסר.



 

טיפ ראשון מניסיון: גם את יום כיפור אפשר להעביר בצימר יוקרתי.

 

נשמע מוזר לרגע, אך הרי לכם רעיון אותו ראינו מיושם בהצלחה ע"י משפחות דתיות רבות - השבות מדי שנה: צימר יוקרתי לחוויה אחרת של יום כיפור. ברשימת מומלצי בורדו תמצאו מקומות ייחודיים ונדירים, בהם חשים אחרת את קדושת החג, נחשפים לקהילה חמה וחדשה, מול נופי בראשית, בבקתת עץ קסומה ומבודדת או בוילה יוקרתית, עם אהובינו בניתוק עמוק מהיומיום ובריכוז מלא: "כמו שילאה הגוף בעשותו המלאכות הכבדות עד שינוח וינפש, ואז ישוב למזגו השווה - כן צריכה הנפש גם כן להתעסק במנוחת החושים בעיון לפתוחים ולעניינים הנאים, עד שתסור ממנה הלאות".

 

וטיפ של הורים מנוסים כיצד להפיק את המקסימום מהנסיעה:

אנחנו בחופש הגדול וזה מאפשר גמישות!

 

נסיעה מצומת גלילות לכנרת או לראש פינה, למשל, לוקחת בערך כשעה וחצי כשאין תנועה, ועשויה לקחת יותר מכפול בתקופות העומס. זאת הזדמנות נהדרת לצאת מוקדם ולעורר את תחושת ההרפתקה בילדים: קמים לפנות בוקר ויוצאים לכביש הריק, מגיעים לכנרת או לשמורת טבע פתוחה עם הזריחה, עושים קומזיץ משפחתי מדהים לבד על החוף ומשם מתקדמים לצימר: לחילופין - מגיעים לראש פינה על הבוקר ופשוט נהנים מבתי הקפה והקניונים החמודים, אוכלים חומוס טוב או המבורגר נהדר -

 

העיקר להפוך זמן פקקים מתסכל לזמן איכות נדיר עם ילדים נרגשים.

מניסיון, כשמתאפשר, זה שווה את ההשקעה ומהווה את אחד משיאי הנופש.

לצפייה בצימרים לציבור הדתי 


 

 


יצירת קשר עם אתר בורדו
Language
נגישות
מועדפים שלי
צפיתי